وزیر آموزش و پرورش:

تحول در چشمه مدرسه باید بجوشد

وزیر آموزش و پرورش، مدرسه را خط مقدم در برنامه‌ریزی‌ها دانست و تاکید کرد باید کاری کرد که تحول نه در ستاد بلکه در چشمه مدرسه بجوشد.

به نقل از خبرگزاري پانا؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور تاکید کرد: باید کاری کنیم که تحول در چشمه مدرسه بچوشد نه در ستاد.

وی با بیان اینکه سیاست ما این است که پیش از تدوین هر دستورالعملی، آیین‌نامه‌ها را به مجریان و مدارس بفرستیم و بازخورد بگیریم، اظهار کرد: ارکان تحول در نظام تعلیم و تربیت باید احساس هم‌سرنوشتی داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه خط مقدم ما در برنامه‌ریزی‌ها مدرسه است، خاطرنشان کرد: باید ستاد، اداره کل، منطقه و مدرسه اتصال هدفمند داشته باشند. نقشه راه مدرسه را به استان‌ها ببرید و از کارشناسان، مسئولان سابق و منتقدان استفاده کنید و مورد نقد‌ و بررسی قرار دهید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر چه تنوع مدارس پایین‌تر بیاید، موفق‌تر بوده‌ایم.

وی افزود: روح شهید آوینی شاد که فرمود: «اگر انسان‌هایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند، خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.»

صحرایی با بیان اینکه تحول، مبنا و منشا درونی و شناختی است نه بیرونی و ابزاری اظهار کرد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش، مسیر مبدا و منشا تحول باشد، اول خودمان باید متحول شویم و از تجربه‌های موفق در گذشته استفاده کنیم.